Recent news

Femke Keuter in dienst bij APF International

Angelo Gordon en APF International verkopen kantoorgebouw ‘Life’ in Utrecht

APF International en Zeeman verlengen huurcontracten van 7 gebouwen

Mediahuis Nederland verkoopt vastgoed aan joint venture tussen Angelo Gordon en APF International

Begin maart 2020 hebben Mediahuis Nederland en een joint venture tussen Angelo Gordon en APF International een koopovereenkomst gesloten over de koop van de kantoorgebouwen aan de Basisweg 30 in Amsterdam.

Mediahuis Nederland, dat onder andere De Telegraaf uitgeeft, blijft ook na de verkoop langjarig kantoor houden aan de Basisweg. Een gedeelte van het complex is tijdelijk verhuurd aan APG pensioenfonds.

Martijn Windels, managing director van APF International: “Het complex aan de Basisweg te Amsterdam heeft een grote ontwikkelpotentie. Het pand ligt centraal in Sloterdijk, op loopafstand van het trein- en metrostation Sloterdijk en daarmee op 15 minuten afstand van Amsterdam CS en 20 minuten van Schiphol. Sloterdijk transformeert tot een gemengde en duurzame stadswijk. Er komen 1.500 à 2.000 woningen bij, extra faciliteiten op het gebied van horeca, sport en entertainment en nieuwe kantoren. Deze aankoop is een mooie versterking van onze vastgoedportefeuille. Er is ruimte tot hoogwaardige duurzame uitbreiding van circa 60.000 m² BVO nieuwbouw van kantoren in de toekomst, die gefaseerd ontwikkeld zal worden afhankelijk van de vraag uit de markt. ”

Koos Boot, CFO Mediahuis Nederland: “Deze transactie stelt Mediahuis Nederland in staat om zich volledig te richten op haar belangrijkste taak: het uitoefenen van onafhankelijke journalistiek. Door toenemende digitalisering en focus op de kernactiviteiten zijn de gebouwen en de ruimte daaromheen aan de Basisweg te ruim voor Mediahuis Nederland alleen. Tegelijkertijd liggen er kansen om het vastgoed aan de Basisweg uit te breiden en verder te ontwikkelen tot een aantrekkelijke moderne kantooromgeving, omgeven door alle mogelijke faciliteiten. APF International zal haar kennis en kunde inzetten om deze ontwikkeling in gang te zetten, ten gunste van Mediahuis Nederland en van de overige (toekomstige) gebruikers van het vastgoed.”

Over Mediahuis Nederland

Mediahuis is één van de grootste Nederlandse mediabedrijven met sterke merken als De Telegraaf, VROUW, Privé, Metro, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken zoals Dumpert, Culy, NSMBL, J/M Ouders, Jaap en GroupDeal. Daarnaast bezit Mediahuis een indirect belang in de puzzeluitgever Keesing Media Group.

Mediahuis gelooft in onafhankelijke journalistiek en sterke en relevante media die een bijdrage leveren aan mens en maatschappij. De relatie met de klant staat centraal bij iedere strategische keuze. Voor adverteerders is Mediahuis een creatief en strategisch partner; met totaaloplossingen waarbij strategie, creatie, data en bereik worden gecombineerd. Het contentmarketingbureau van Mediahuis, Wayne Parker Kent, helpt merken om hun marketingdoelstellingen te behalen door middel van contentoplossingen. Ga voor meer informatie over Mediahuis naar www.mediahuis.nl

Recent news

Femke Keuter in dienst bij APF International

Angelo Gordon en APF International verkopen kantoorgebouw ‘Life’ in Utrecht

APF International en Zeeman verlengen huurcontracten van 7 gebouwen

Login participants

Forgot login details? Contact APF International